Monday, December 27, 2010

being skinny am i wrong??

[Picture from Google]

Salam, yeay! dapat update blog kali nie..thanx to mysis tinggalkan laptop mac kat umah die..haha merase gak aku gune Macbook nie...nak beli tak larat pinjam jer la..huhu...karang nie aku nak discus pasal skinny people.
I mean orang yang kurus-kurus nie la...like me lorh! kurus yang terlampau..err terlampau ke??

Well, ape pendapat korang pasal orang-orang kurus nie? korang jeles tak..ker korang suke ker? or korang nak jadi seperti diorang? nie la persoalan aku nak tanye kat orang-orang yang agak sihat di luar sane.

so, sekarang aku da jadikan diri aku bahan experiment..yer tikus makmal~ ouh ape aku mengarut nie? yer..post nie related ckit ngan satu peristiwa berlaku semase aku bercuti..

actually, aku tak tawu camne nak citer...sebab aku bengang tetibe...bile orang tanye kenape aku nie skinny gila,ermm,, soalan tu bagi aku dah macam telur basi bagi aku...sebab aku makan banyak mane pon,badan aku TAK akan naik n TAK akan berisi.YE,puas hati tak dengan jawapan aku?

aku sampai boleh jumpe satu blog yang agak obeses pasal skinny people nie..maybe diorang jeles dengan orang-orang seperti aku...hoho~ nie link die..(click here).Dalam blog nie,aku tertarik dengan satu post nie.."How do skinny people eat?"

[Picture from Google]

okey aku jawab memandangkan aku rase diri aku tersangat kurus. Honestly, aku makan macam biase, aku makan nasi,daging,ayam,sayur, n sume jenis yang bername makanan.(sume HALAL okey! Aku makan kerap,dalam sehari aku makan makanan berat dalam 4x sehari. Makanan ringan cam snacks,roti,fast food,etc. tu berkali-kali. hoho~ korang kalo tengok aku face-to-face mesti korang mesti tak expect yang aku nie tersangat kurus..

[Picture from Google]

okey! persoalannye salah ker seseorang tu berbadan kurus? kenape korang sebok sangat nak jage tepi kain orang? diri sendiri dah habis jage ker?

aku cume bengang ngan setengah orang nie, mulut tak henti-henti nak kacau hidup orang. Bile orang tu montel pon salah, and bile orang tu kurus pon salah. Korang nie tak reti nak bersyukur ker? ape yang Tuhan dah bagi tu terime jer la..tapi kalo nak cube mengubah sesuatu demi kesihatan diri tak salah. Contoh, kalau orang gemok sekarang nak kurus bagi mengelakkan dapat penyakit,jage pemakanan diorang. Yang tu tak salah..lagi pon kat Malaysia peratusan orang obes nie dah meninggkat.

[Picture from Google]

Aku tak kate orang yang berisi nie banyak penyakit n tak semestinye orang yang kurus-kurus macam aku nie tak de penyakit. okey ape aku membebel malam nie? aku memang ta puas hati ngan orang yang mempersoal bentuk badan orang lain....diskriminasi sungguh!! otak sempit!..

You can see now! people out there, especially employer kalo nak cari pekerje
...tengok badan orang tu gemok jer terus reject orang tu..bukan setakat employer la...orang yang nak cari pasangan hidup sekarang pon tengok rupe da..hish! bengang la...ape la sangat kalo korang hensem tapi tak berhati perot,tak bergune buat ape!

Nie la namenye dunia kan...sume nak sempurna jer..tapi in realiti...setiap orang ade kelebihan n kekurangan masing-masing,kalau you all jumpe orang yang kurang sempurna tapi ambil berat pasal korang better don't let it go..percaye la kekurangan die,dan kelebihan korang bile bergabung jadi sesuatu yang sempurna and ideal.

p/s: aku rase entry malam nie macam tah pape jer aku membebel..honestly, aku tak dapat nak sampaikan ape sebenarye aku nak sampaikan.

okey! that all!
gud nite =)

No comments:

Post a Comment

~Rakyat Jelita~