Friday, December 31, 2010

Say Good Bye to 2010!! [Kitab Sejarah]

Salam,
Today we will writes our conclusion for what are happening along the year 2010.
Well,nie bahase rojak! aku suke campur bahase..buat manglish ckit..ish3 tak bek la rosakkan bahase jer..
This is my page ok!! u! n u!..tak suke pegi tutup page nie..

Last day 2010...aku nak buat kesimpulan ckit untuk ape yang aku tulis sepanjang tahun nie..ape jer tah aku membEbEL n merepek kat dalam nie yer? So, hari nie kite review balek,banyak bende berlaku sepanjang tahun nie...dalam satu tahun ader dua sem. 1st sem untuk tu aku tak berape nak ingat sangat ape dah terjadi..memandangkan dah lame aku terpakse selak balek page2 lepas..kene selak sampai 2,3,...pages pulak tu..n for the 2nd sem pade tahun nie banyak sangat dugaan...dengan Arwah Atuk aku kembali ke rahmatullah, Ex-Bf aku sakit n pade mase yang same die tinggalkan aku sekali,then Banjir di Perlis a.k.a. campus UiTM aku kat situ...So, memang Allah nak bagi kiter ujian time tu.So, kite jer yang kene tabah menerime ujiannye.

Lets start the conclusion by the month!!

January:
-HNY(Happy new year) for 2010.
-Sem Baru..time nie dah part 3. Dip. Investment Analysis.

February:
-In charges our SPORT DAY CO-EXIAS for our own club of our course.
-Picnic at Gua Kelam [classmates happy together gathering]

March:
-takde peristiwa pon hanye di olek mimpi.


April:
-Bulan yang agak BUSY giller...(test banyak before final part 3)
-Exam around the corner

May:
-1hb, Kak Nita Kawen.(we attended their ceremony)
-still in the exam.
-7hb last paper(Finance paper) then, SEM BREAK!!!

June:
-still in the sem break.
-tak dapat kolej terpakse buat surat nak apply.
-my heart was taken. [22/june/2010] still remember even da break =="
-31hb, sem break finish.

July:
-New Sem again!! (part 4 Dip. Investment Analysis)
-New college(Teja), n New Roomates(Ayu n Hawa)
-cuti mid sem tak best..sebab Line streamyx kat umah kene potong(cabel phone kene curi)
-my ex-Bf sick, he was in coma condition..(Leukimia Disease)..a bit sad coz can't see him right there T_T.
-Atuk[SAMSON HJ. ISMAIL] aku kembali ke Rahmatullah, Al-Fatihah.

August:
-started fasting(RAMADHAN AL_MUBARAK)
-Hari Kemerdekaan Malaysia ke-53.


September:
-Raye!!
-I break up with him(Fitri). Single but still not available.[22/sept/2010] macam kebetulan jer kan? same tarikh like me declared with him.

October:
-8hb, i'm 20 years old.

November:
-3hb,Pulau UiTM PERLiS. [perlis banjir terburuk tahun nie]
-dah exam untuk part 5 da time nie (cepat betol mase berlalu)
-akhir november pon cuti sem break..
-Raye haji ceria disamping family n rakan-rakan.

December:
-Maal HIJRAH. Salam awal Muharam.
-OMG!!! Result keluar dah..
-31hb, Malaysia menang buat 14 tahun kemenangan Liga Bola[sorry aku ta minat bola].Public holiday for the end of the year!!!..

settle!!
sakit pulak tengkuk review balek sejarah hidup aku nie...asyik ngadap lappy jer dari tadi. hehehe post tertunda semakin banyak. Alamak nak new year da..post new year pon ta buat lagi...tape mase panjang lagi..

By the Way,ambil yang baik n buang yang keruh a.k.a buruk. Yang baik itu datangnye dari Allah S.W.T. yang buruk dari diri kite sendiri. Amek iktibar dari mase lalu.Jadikan pengajaran pade mase hadapan.Okey! salam Tahun Baru buat semua rakan-rakan,bloggers,readers,stalkers or sesiape yang bergelar Manusia di muke bumi.
Assalamualaikum.

2 comments:

  1. wuhuuu! Tahun ni jadikan ia lebih baik dari tahun lepas ek? hehe.. Manyak smayang and manyak doa ye dik..

    ReplyDelete
  2. hehe ok muhsin..thnx 4 advise...u too dear! Jadikan yang lebih baik untuk tahun nie..even cume practical =)

    ReplyDelete

~Rakyat Jelita~