Saturday, March 12, 2011

Anda tahu? : Jenis-jenis Dahi

Salam,

Hari nie Fim nak share cket informasi, sumber asal fim dapat dari fesbuk,rase cambest lak share2 mende camnie..kowt2 la readers lain takde facebook.Ini tafsiran dahi bagi kaum Hawa,so u all boleh la pakat belek dahi kat cermin tu mane satu korang nye categori dahi tu n bagi kaum Adam pulak,korang try la usha untuk bakal isteri/tunang/awek korang macam mane..hehehe lawak jer..tapi jangan lak caye bende nie...nie cume untuk seronok2...sekadar hiburan di waktu malam..


[picture from google]


Dahi Jendol
Dahinya agak luas n seolah-olah ‘benjol’ ke depan cket. Tapi jagan ingat,org yang berdahi jendol ni ta cantik au! Kalau kena gaya rambutnya, mmg cantik. Jangan pulak asyik ikat rambut ke blakang je, dah la dahi tu jendol. so agak ‘buruk’ rupanya..huhuhu. Tapi tu sumo ta penting. Yang penting, apa rahsia disebalik bentuk dahi itu? Sebenarnya c Jendol ni mempunyai keistimewaan tersendiri. Dahi jendol melambangkan bahawa c pemiliknya mempunyai kecergasan yabg tinggi. Mereka agak rajin n cekal dalam usaha dorg tuk mencapai apa yang dihajati dalam hidup. Sifat tanggungjawab mereka jugak cukup jelas. Selain tu,dorang juga pandai bergaul n menempatkan diri dorang di dalam apa situasi sekalipun. Tiap manusia ini kan ada kelemahannya. Bagi pemilik dahi camni,dorang dikatakan terlalu setia pda cinta hingga boleh membuatkan diri dorang sendiri yang merana. Sekali dia jatuh cinta, sukar tuk dia melepaskan ‘kumbang’ di dalam genggaman walaupun dia sedar pilihannya itu punya banyak kelemahan! Hai.. untunglah sape yang menjadi kesayangan dorang nih. Tapi ta pya lah setia ‘membuta’ sgt. Nanti diri yang tewas dan berendam air mata! Setialah pada yang jugak benar2 setia pada anda! Satu lagi kelemahan dorang ni, punya rasa percaya dan yakin pd diri yang sangat rendah. Sebab tu lah dorang perlukan dorongan!

Dahi sempit
Sebahagian dahi tu dipenuhi ngan anak2 rambut yang banyak sampai buat kan ruang dahi tu nampak kecik je. Sifat dorangg ni, suka sangat berdikari n tak suka bergantung pada org len. Bagi dorang, tak ‘mati’ kalau hidup sorang2 pun. dorg gak tak mudah menyerah kalah dalam apa benda pon yang dilakukan. Nampak je dahi sempit, tapi jiwa n semangat tak ’sempit’ derr! org yang memiliki dahi ni konpem bangga bila bca rahsia dahi cmnie hehee.. Dikatakan dorang yang berdahi sempit jarang dapat kesukaran dalam urusan pembelajaran dorang. Sebaliknya, ntah asal la dorang nie agak sukar nak cari pasangan/kekasih! haih!

Dahi lebar
Wahh! Saiz dahi agak ‘lapang’ n luas. Kadangkala dorang punye bentuk muka yang kecik tapi saiz dahi buatkan wajah dorang agak ‘lebar’ di bahagian atasnya. Biasanya dorang ni lebey suka bersikap pendiam n lebey suka buat hal sendiri je. Tapi ni bukan bermakna dorang ni tak suka berkawan au!. Sebenarnya dorg jarang suka start tuk cakap dulu. Kalau ada yang mulakan, boleh je! Selain tu dorang agak sagat pikir dalam soal ’simpan menyimpan’ ni. so tak heran la kalau dorang ni ada banyak wang simpanan! Bagus la tu, sebagai jaminan masa dpan.

Dahi bersegi
Ha! Si dahi bersegi ni rupanya kuat bekerje. Segala keje yang dilakukan tu mesti akan dilakukan dengan tekun sekali. Maybe sebab tu gak la dorang lg menonjol daripada teman2 yang lain di skolah/pejabat. Kelemahan diri dorg lak,dorg takde ramai membe coz sikap dorang sendiri yang suka pilih membe. Hai..pilih bulu nampak? dorang ni jugak sukar menjalinkan kemesraan dengan orang lain sebab sikap dorang yang agak kaku memulakan perbualan.

Dahi berbentuk ‘M’ atau ‘hati’
Kuat imaginasi rupanya dorang ni! Pantang ada free time asyik nak berangan je. Sebab tu la tak heran kalau dorg ni suka menyendiri. Tapi tu tak bermakna dorang tak suka bergaul tp dorg lebih ’serasi’ dengan orang2 yang ’sekepala’ ngan dorang jek.kira ada geng sendiri la nieh..huhuu. dorang ni dikatakan sgt beruntung dlm hidup. Ada je ‘rezeki’ yang dorang dapat. Dah nasib badankan! Kelemahan dorang lak, tak suka jadi ketua coz bagi dorang benda tu terlalu membebankan n tak mampu tuk dipikul. Selain tu,dorang nie jugak ’mulut tempayan’ n sukar simpan rahsia! Jadi awas sebelum korang nak cter pape rahsia kt dorang nieh. Kalau korg nak berita tu ’satu dunia taw’,bolehlah korg citer kat dorang nieh! no more secret hehee!

Dahi dengan juntaian anak rambut
Rambutnya dibiarkan berjuntaian di dahi. golongan nie dikatakan sorang yang bijak serta sangat pemurah. dorang gak suka berikan pertolongan pada mmbe2 yang memerlukan sampai kan kadangkala mengenepikan kepentingan sendiri. tu yang buat kan ramai yang sayang kat dorang tu.Kelemahan diri pulak, golongan nie agak boros dalam soal berbelanja. Tak heran la,asik ‘over budget’ je memanjang! dorang gak sukar bersikap tegas n lembut hati. Itu menyebabkan dorang easily dipengaruhi sampai dipergunakan oleh org lain!


haaa...korang dah tau korang tergolong dari dahi yang mane? papehal pon ini cume hiburan semata-mata untuk suke2 jangan terpengaruh sangat au..apa yang penting sume nye terletak pada diri kite sendiri taw. Juz be ur self n don't be hepp0! Setiap orang ade kelebihan n kelemahan memasing n itu memang lumrah seorang manusia.

salam sejahtera dari owner blog nie.
=)

2 comments:

  1. dahi aq penuh dgn anak rambut x...?

    ReplyDelete
  2. keliru pula nak dahi yg mane ni..
    hehehe

    follow ur blog ;p

    ReplyDelete

~Rakyat Jelita~