Tuesday, October 25, 2011

KAMI BLOGGER UTAGHA

Salam uols!

picture taken from KBU


Post hari nie aku nak buat sempena penyertaan aku ke KBU atau dikenali sebagai "KAMI BLOGGER UTAGHA" yang dianjurkan oleh cik Manis GKSB. Die kate kalau nak join KBU kene buat post nie,pastu add FB die. Pasthreee tinggalkan link kat entry KBU. HAH! settle!
Nak tau leboh lanjut uols boleh terjah blog cikGKSB nie click here.

Dah lame  actually nak join bende nie tapi time aku tau bende nie,time aku dah sem akhir diploma. So, time tu busy sikit dan lagi aku takde mase nak buat. So aku asyik abaikan je nak buat post nie. Memandangkan sekarang nie aku tengah cuti,so dengan berbesar hatinya aku membuat entry nie. Wah saye bangga dok utara walaupon bukan pure utara,tapi bantai jer la. Dah aku tinggal kat sini kan. Aku suke cakap utagha nie sebab bahasa die garang sikit, dan sebab itu jugak la bile orang-orang "takberguna" yang asyik kacau aku,aku selalu berlagak macam orang kedah.hehe tapi bile orang tanye tempat memang select kat situ je. Sebab tempat-tempat kat ceruk kedah nie aku tak tau nak kelentong sangat haha. Panjang benor ye mukadimah kesian cikGSB nak baca post nie. Moh la kite citer tang asal usul nah.


Aku sebenarnye malas nak cerita pasal asal-usul,sebab aku tak reti nak explain yang aku nie orang mane sebenarnye. aku cume bangga jadi rakyat MALAYSIA. Lahir kat Sabah di Bawah Bayu plus membesar sampai time aku PMR,pastu aku pindah jadi rakyat Kedah Darul Aman time aku nak SPM. Aku duduk kedah kenape? sebab kampung ayah aku kat sini.Tapi setiap kali raye aku akan berada kat Selangor Darul Ehsan,sebab ape? sebab Mak aku orang selangor. Selangor kat mane? Kat Telok Panglima Garang,area Klang agaknye.Hah? tak pernah dengar? Mayb panglima tu garang sangat kot.haha takde kene mengena pon. Tapi aku selalu kate aku orang sabah sebab IC aku angka 12,tapi orang tak percaya sebab aku punye selang a.k.a. loghat aku ala KL konon la. haha mengada betol diorang nie.aku cakap macam biase je pon. Bile aku cakap orang kedah lagi la diorang kate huduih sangat.Macam murtad kedah pon ade. Sekarang nie aku dalam dilema aku taktau nak kate aku orang mane. Yang penting aku still dalam Malaysia la.Saye anak Malaysia. *tetibe.




Bile aku cerita bende nie kat nenek aku,nenek aku kate ko nie orang cina. HAHA okay tu memang terpesong jauh dah nie. Nak tau moyang aku dulu orang Cina mix dengan Jawa+Bugis. So,sebab tu la family kiteorang mate sepet-sepet. Atok moyang aku keturunan kerabat diraja yang dibuang negeri.[hah kene buang negeri pon nak crita ke puiii] Bukan buat bende jahat kene buang negeri, tapi sebab Atok Moyang aku tuh derhaka kat kerabat2 diraja sebab nak kawen dengan orang biase,iaitu Moyang Cina aku toh. Haha best kan citer dongeng nenek aku. Ade kate citer dongeng! tak gune betol punye cucu nie. Kalau ikotkan darah diraja sampai generasi mak aku jer la. Makne kate aku ada darah daging diraja la jugak. cepat panggil aku 'puteri' HAHA patut la kuat tido jer..Dah la abaikan jer FiM nie membebel.Kepada Cik GKSB sila abaikan perenggan last nie. Kalau dah terbace maafkan saye yer.






okai done!
maafkan kalau terkasar bahase yer.
salam sokmo.
FiM

2 comments:

  1. assalamuaaikum..

    ahhaa.. slamat berkenalan orang Utagha. :P

    ReplyDelete

~Rakyat Jelita~