Sunday, April 1, 2012

Degree Life

Salam uolls!

Its been a while, I didn't update my blog. Okay lets look what i 'm gonna update today.

Nah bahasa penjajah memang asyik fail je bile tulis kat sini. HAHAHA. okay proceed nak cakap ape. Takpe kite guna bahasa rojak je senang.

New Life ------> New Campus----> New Surroundings----> New Friends.



See! Life Cycle  kat atas tu. Itu lah point yang aku nak cerita.



By the way, aku baru je sambung study kat UiTM Shah Alam dalam BBA [Hons] Islamic Banking.  Meh tunjuk sikit campus Shah Alam.


Pintu Gate A
sources : Google

Dewan Agong Tuanku Canselor [DATC]
sources : Google



Pejabat Dekan
sources : Google


Mini MyDin
sources : Google



Okay semua picture ambil kat Google jer  dari 1st week sampai sekarang memang takde mase aku nak snap picture. Asyik-asyik terlupa.  Takpe same je. Sikit-sikit dah lah.buat ape banyak-banyak kan. 

Kalau nak compare Shah Alam & Arau memang jauh beza lah. Tapi setiap tempat ade keistimewaan masing-masing kan.  So tak payah nak compare sangat lah which one is the best rite?

Disebabkan aku tukar kos so,aku sorang je daripada classmates diploma aku yang tercampak kat Campus Shah Alam. Mostly ramai yang dapat campus Kelantan & Arau. Okay sedih memang sedih sebab takde geng. Kat sini yang dapat kos yang same Epul & Atiqah tapi diorang masuk part 2. Yang lain geng budak Finance [ Halim,Pijul & Sani,], then sorang dapat Retail [KakNad] and Mass Computer [ Jannah]. Itu jer lah yang dari campus Arau. Okay boleh dibilang gune jari kan. 

Well, dah aku sorang je masuk Part 3. So, memang survive sendiri lah.tak pasal-pasal jadi 'lone ranger'. kahkah. But its okay,bila lagi nak berdikari kan. Awal-awal tu biase lah takde  geng. Nanti lama-lama ada lah tu. 

Campus Shah Alam Advance & Disadvance

  • Shah Alam start pukul 8.30 am. 
  • Parking lot limited. 
  • Sesak trafict jam
  • Rules longgar sikit 
  • Masok library tak perlu letak beg kat luar
  • tapi perlu scan card matrik tiap sekali masuk & keluar
  • No more lecturer notes
  • Bas banyak.
  • Library 24hour
  • Locker for Rent [RM10 per sem]
  • College kena bayar RM450 per sem.
  • Naik motor boleh 2 genre. [laki+pompuan]

Itu lah certain adv & disadv. Boleh pikir-pikir seniri. Sama ada itu kelebihan or keburukan. 
Tak mau cerita lebih sebab tak cukup masa. Lain kali aku akan cerita tentang rumah sewa pulak yep.













3 comments:

  1. Semoga bahagia la fim kat shah alam..aku slalu dtg situ hr selasa n kamjs

    ReplyDelete
  2. @sara, ko buat ape kat sane wey? keje ke hape?

    ReplyDelete
  3. bakal smbung dgree yg sama tp kat kampus KB this coming september...huhu

    ReplyDelete

~Rakyat Jelita~