Thursday, July 12, 2012

Kimichiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii~

Salam uolls!

Hi ape khabar? sihat? 

Yeah! I'm back!! *sambil pasang lagu 2PM i'll be back*

Cuti!!! yeay yeay *dancing*...cuti even cuti hanya lah 2minggu,,dan cuti seminggu saya telah pun burn kat KL,kenapa? kenapa!!!! memula aku lah orang excited lebih nak balek rumah awal..ofkos lah aku habis 6th JULY kot...kelas aku lah antara pelajar UITM yang habis awal. Nampak tak 6th JULY 2012. Kiteorang dah habis paper, student lain baru terkedek-kedek nak start paper...sumpah tak bahagia,,gap kiteorang lah paling kesian. Jawab final seperti jawab test biase,,,nak kate feel habis sem 1st pun tak jugak. KENAPA?


Yeah lah,,,2minggu je cuti,,pastu kena masuk balek untuk intersesi. mencikkkkkk! :(
dan sekarang bukan tinggal 2minggu hanya seminggu setelah Mama menyuruh saya menemani kakak di KL ini. Ouh boringnye.

Ouh ini masakan 2hari lepas,,tapi saya gedik nak post jugak,,hahaha maklum lah saya tau dan sedar saya nie seorang yang gediks.

Bahan-bahan: [Ayam Kisar Ayammas, chili, bawang merah, halia & Kimichi]
Agak-agak ape korang boleh buat kalau ade bahan-bahan kat atas tu je untuk dimasak?
Saya memang tak reti nak masak masakan menggunakan KIMICHI,,kakak saya seorang yang rajin SANGAT masak, that why lah tinggal bahan-bahan di atas je yang ada kat rumah die. Kejam betul meninggalkan adek di rumah tanpa makanan. okay tipu. HAHAHA.


I called Sara & Sally, sebab dua orang rakan saya nie peminat cerita korea,maybe lah diorang tahu apa boleh saya buat dengan bahan-bahan kat atas kan.

Dialing...... Sara-----> gimme recipes making kimichi. LOL
           ........Sally-----> gimme recipes making lempeng kimichi...okay okay boleh diterima.


Then, apa saya buat? tada!!!!!

Sup Kimichi rekaan sendiri!!

Kimichi rekaan sendiri nie saya buat menggunakan bahan-bahan di atas, maen campak-campak je hahahaha. Sedap! hahaha okay tipu lagi,, tade lah sedap sangat.

Kalau nak tau kimichi nie rasanye masam,,kalau tengok orang korea makan kimichi macam makan salad je kan nampak betul betul sedap,,,,tapi bila saya rasa masakan kat atas nie serupa asam pedas dah,,actually masam tapi saya tambah chili bagi pedas. hihihi.

Name pun lidah Melayu,,mesti lah tak berape nak sedap kan. Nasib baik lah masak sikit untuk try try je. Len kali kena pegi korea lah kalau nak tau cara masakan yang betul.

masa untuk makan!!! brb!! dah kenyang untuk semalam. haha.


okay lah setakat ini je. babai!





No comments:

Post a Comment

~Rakyat Jelita~